2 mei 2016

99plus




















(foto Ben Vulkers)

Op www.drentwatchers.nl werd de presentatie van het boek 99+ Een geheim… of geluk? aangekondigd. Presentator Annette Timmer van PuurNoord wees me erop. Ze vroeg of ik het leuk zou vinden de fotografie van dit boek te bespreken. Dat vond ik, want de portretten van de eeuwelingen trokken mijn aandacht.

Deze bijvoorbeeld, van Hendrik Roelofs, te midden van de dwarrelende herfstbladeren. Wel passend bij de periode van het leven waarin de geïnterviewden zich bevinden.

De foto's gemaakt door Ben Vulkers vullen interviews aan die de artsen Nanno Kleefstra en Hans van Hateren voerden met tien 99-plussers. De gesprekken gingen over hun leven en vooral ook over hun gezondheid. De artsen zijn verbonden aan Langerhans en doen onafhankelijk onderzoek naar de zin en onzin van behandeling van suikerziekte, bloeddruk en cholesterol bij ouderen. De opbrengst van het boek is ook voor dit doel bestemd.

Na de uitzending van afgelopen woensdag, kon ik de informatie uit de interviews met de ouderen en het gesprek dat ik met Vulkers had, gebruiken in een spread voor de Leeuwarder Courant. Vandaag hadden we dus nog eens twee pagina's met tien portretten in de krant.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten