7 september 2015

Feestpakket




















Op het nippertje, maar uiteraard nog op tijd, bracht UPS vanmorgen mijn Z-cards langs. Maar liefst 250 visitekaartjes annex portfolio's. Ik maakte een klein vreugdedansje door de kamer. Ze zien er prachtig uit. Als ik hier New York niet mee kan veroveren, dan weet ik het niet meer!

Een Zcard, voor wie dat niet weet, is een uitvouwbaar vel papier. In opgevouwen toestand beschermd door twee kartonnetjes, verkrijgbaar in verschillende maten. Vaak gebruikt als festivalprogramma of als plattegrond. Ik wilde voor de reis naar New York een handzaam portfolio en kwam zodoende bij het visitekaartmodel uit.

Beide foto's waarmee ik op Photoville 2015 vertegenwoordigd ben, staan er op. De ene foto groot op de vrije zijde, de anderen als een van de kaartjes. De andere kartonnen kant is mijn visitekaartje.

De kant waarop het karton is geplakt bestaat uit 6 x 3 vakjes, waarvan twee zijn bezet door de stevige 'vleugels'. Op de resterende plekken heb ik twee foto's uit de serie van het Jiddisch Festival van vorig jaar gekozen, en zes foto's uit mijn boek De achterban - supporters van SC Cambuur. Er was bovendien nog plek voor twee Parijse combinaties en voor één foto uit het kwartet dat tot 13 september in Museum Belvédère hangt op de expositie Improvisaties op Wind, Water en Wad.

Het waddenlandschap strekt zich uit over twee vakjes. En de staande foto's van het Jiddisch festival heb ik ook met twee vakjes elk bedeeld. Op die 'polaroids' staan teksten, die ik heb vertaald, en ook in twee overgebleven vakjes kan ik uitleggen uit welke series de andere foto's komen. Kortom, compact en informatief. Kon niet beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten