29 april 2014

Vos iz geblibn 2




















Het hangt. De expositie 'Vos iz geblibn' voor het Jiddisch Festival Leeuwarden is een feit. Natuurlijk op de laatste dag, maar dat kan geen kwaad. Konden we toch de puntjes nog op de i zetten. We, dat zijn vormgever Marcel Westra en ik. En zijn vrouw Pats, die doorslaggevende hulp bood.

Marcel bedacht dat mijn foto's er vanwege hun vierkante formaat mooi als polaroids uit konden zien. Hij onderzocht een echte polaroidfoto en kwam erachter dat het kader een soort 'raster' heeft, dat hij kopieerde rond mijn beelden. Om het effect van een herinnering te vergroten, heb ik er een kattebelletje onder 'gekrabbeld'. Oftewel zinsneden uit de liedteksten en gedichten waarop de foto's zijn geïnspireerd.

Ik ben heel tevreden met het resultaat. Wie zijn eigen oordeel wil vormen, is woensdagavond (30 april) welkom om 20 uur tijdens de opening van het Jiddisch Festival. Daarna blijft de expositie hangen tot en met zondag 4 mei, als het festival wordt afgerond met 'Music after the silence'.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten