31 maart 2014

Lachen














Mijn oog viel vandaag op deze foto die ik in 2008 maakte. Archiefonderzoek, het was weer eens zover. Ik werd meteen vrolijk van dat lachende koppie. Je krijgt toch ook de (lente)kriebels als je dit ziet?

De foto is gemaakt voor een project van SGBO. Dit adviesbureau had drie jaar lang namens het ministerie van OCW gemeenten geadviseerd over allerlei vormen van buitenschoolse opvang. Ter afronding van het subsidietraject wilden de projectleiders een mooi fotoboek maken met 'best practices': voorbeelden uit het hele land. Officieel heette dit het 'Inspiratieboek: dagarrangementen en combinatiefuncties'.

Tijdens onze afstudeerexpositie van de Fotoacademie werd ik gevraagd om te offreren, en ik kreeg de opdracht. Heb er in een paar maanden tijd het hele land voor doorkruist. Hartstikke leuk. Het leverde heel veel kleurige en blije beelden op.

Jaren later sprak ik met iemand die het boek kende, vanuit haar functie bij een of andere gemeente. Alle gemeenten in Nederland hebben het namelijk toegestuurd gekregen. Ik zou het niet erg vinden weer eens zo'n opdracht te doen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten