4 juli 2013

Eerste filmpje

 
 












Een tijdje geleden volgde ik een cursus 'filmen met de DSLR-camera', in mijn geval een Canon 5DII. Wat me vooral interesseerd was filmpjes te maken zoals te zien zijn bij DuckRabbit of MediaStorm: een combinatie van bewegend beeld en foto's.

Na de cursus ontbrak me de tijd om goed te oefenen, totdat ik een lang weekeinde in Duitsland was. Met mijn honden als dankbare modellen toog ik aan de slag. Kwam ik er thuis achter dat ik een belangrijk punt was vergeten: filmen moet op 1/50 sec. Anders is het geheel niet om te zetten de snelheid van 24 beelden per seconden...

Inmiddels heb ik nieuwe beelden geschoten van Hamish en Duncan, op de juiste belichtingstijd. En ik heb een cursus Final Cut Pro X gedaan, dus weet nu hoe ik ze in elkaar kan monteren, inclusief geluid. Even geduld nog, dan laat ik het resultaat zien.

Duncan vind het allemaal wel best. Hij is een beetje moe van het hoofdrolspeler zijn en legt zij zware hoofd te rusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten