3 februari 2012

Samen


















Ons bedrijf bedankte ons voor de inspanningen van het afgelopen jaar met een tegoedbon te besteden in de eigen winkel. Voor het betreffende bedrag kocht ik een dia- en negatiefscanner. Afgelopen week heb ik de handleiding gelezen en een eerste poging gedaan. Vandaag nog een paar negatieven gescand.

Ik kwam deze foto tegen uit een grijs verleden met de Fotowerkplaats van Parnas. In navolging van het Fotofestival in Naarden hadden we in 2005 met z'n allen een dag uitgetrokken voor een wedstrijdje. Iedereen kreeg ' s morgens een rolletje met 24 opnamen en een lijstje met 12 thema's uitgereikt. Hiermee trokken we Leeuwarden in op zoek naar bijpassende beelden. Deze moesten we voor 14 uur inleveren bij de 1-uurservice, waarna we (anoniem) de mooiste per thema uitkozen.

Volgens mij maakte ik deze foto bij 'samen'. Het zijn illustrator Laurens Bontes en zijn zoon Timme, die inmiddels ook alweer ruim zes jaar ouder is. De foto heb ik nu vierkant bijgesneden, want dat vond ik mooier. Maar ze waren allemaal in de standaardverhouding 3:2.

Aan de hand van de andere foto's kan ik me nog wat andere thema's herinneren - niet allemaal even makkelijk: blauw/geel, lekker, driehoek en sporen. Over die laatste morgen meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten