13 januari 2012

Druk weekeinde


















Dit jaar wil ik meer reportages maken. Of portretten. Dat is mijn plan voor dit jaar. Goed voornemen, kun je zeggen. Nou, dat zal ik weten!

Donderdagavond op stap geweest voor restaurantrubriek Hete Soep, gisteren voor de woonbijlage Wonen&Co en de zaterdagbijlage van de Leeuwarder Courant. Vandaag heb ik afspraken voor foto's bij een tweede verhaal voor de zaterdagbijlage en morgen mag ik Redmond O'Hanlon fotograferen voor cultuur (dagkrant). Nu nog zien dat ik al die foto's en aantekeningen op tijd bewerk en verwerk tot verhalen.

Deze foto maakte ik bij Thomas Eyck in Oosternijkerk. Hij is uitgever van design, althans zo kun je zijn werk het best beschrijven. Elk jaar geeft hij een vormgever de opdracht iets te creëren in samenwerking met een traditioneel bedrijf. Bijvoorbeeld Scholten en Baijings met EHS Vlechtwerk of Christien Meindertsma met touwslagerij Steenbergen uit Gorssel. Hij functioneert als opdrachtgever voor het bedrijf, dat de ontwerpen in productie neemt en heeft het alleenrecht op verkoop ervan. De vormgever ontvangt een ontwerpersfee en royalties, zoals een schrijver met een boekenuitgever.

Deze foto zal de woonbijlage niet halen, maar ik vond hem wel bijzonder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten