28 juli 2011

Donald


















Kent u die reclame nog? Twee mannen aan een tafel (Derek de Lint en Joop Doderer). Derek heeft een verband om zijn hand. Joop speelt met een piepjonge blonde labrador. Zegt Joop: 'Wat is er met je hand gebeurd?' Antwoordt Derek mokkend: 'Donald heeft me gebeten.'

Dit katje is geen labrador, maar ik heb hem Donald gedoopt. Vanmorgen lag het in het Leeuwarder Bos te blazen tegen een terriër die hem aanviel. Ik kon de hond van hem aftrekken, die vervolgens door haar baasje in bedwang moest worden gehouden. Het katje heb ik meegenomen (nadat ik door hem was gebeten), naar zijn drie broertjes/zusjes die we gisteravond al op dezelfde plek hadden gevonden.

Het is weer zomervakantie, kennelijk. Maar om dan je jonge katjes in het bos achter te laten, precies daar waar honden los mogen lopen... niet bepaald het toppunt van diervriendelijkheid. Laffe actie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten