14 april 2011

Royal Mail



















Het is maar druk de laatste tijd. Mijn tweede stagiaire - Josefine Witzke - stond voor toelatingstoetsen bij de Fotovakschool in Amsterdam en de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Dus die had hulp nodig. Ik begon deze week met lesgeven in de fotojournalistiek aan de Fotoacademie in Groningen. En ondertussen ben ik met een soort eindsprint bezig voor het boek over de achterban van Cambuur.

In al deze drukte verscheen daar plotseling en toch nog onverwacht het bericht dat er post was uit Groot-Brittannië. Weken geleden meldde de P.G. Woodhouse Society zich bij de Friese Pers Boekerij, uitgever van ons boek 'Zwarte magie/Black magic'. Of ze een exemplaar konden sturen naar hun beschermvrouwe Camilla Parker Bowles, duchess of York, omdat die haar interesse had uitgesproken voor het Friese paard.

Vanuit Nederland stuurden ze ons boek die kant op, met een persoonlijke noot van schrijfster Elisabeth Post en mij. Ik rekende op een bedankje, maar dat bleef lange tijd uit. Tot deze week.

Via diezelfde sociëteit ontvingen we een koninklijk briefje van Camilla herself. Deels getypt, maar ook handgeschreven. Ze bedankte hartelijk voor het boek en verheugde zich op het lezen over de Friese paarden; 'what wonderful creatures they are'. Ze sloot af met: 'This comes with my best wishes to you both'. In zwierige letters ondertekend met 'Camilla'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten