16 november 2010

Voorop


















'Op de veurste bladzie van de Loeks'... Dat gevoel had ik zaterdagmorgen even toen ik mijn eigen foto voorop Sneon en Snein zag staan, de zaterdagbijlage van de Leeuwarder Courant. Tuurlijk, als je bij die krant werkt sta je er wel vaker in. Ook wel met foto's. Maar het is toch wel mooi.

Voor wie 'Veurste bladzie van de Loeks' niets zegt... Het komt uit 'Afscheidslied' van het Groninger duo Pé Daalemmer en Rooie Rinus (Peter de Haan en Frank den Hollander). Wereldberoemd in Stad, Ommeland en Hoornse Plas.

Het duo is tegenwoordig weer actief. Niet alleen op hyves en Facebook, maar ook op het podium. Het heeft er alle schijn van dat ze met Oud en Nieuw weer te beluisteren zijn! Goed nieuws voor alle fans van Jelle (ga lekker) en Baukelien (waar ga je naartoe).

Overigens leidde de bewuste foto van een oesterraper/visser naar een verhaal binnenin de bijlage over oestervissers op het wad. De pdf van die pagina's zal ik op mijn website zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten