11 juli 2010

Aankoop


















Het Verzetsmuseum heeft mijn serie uit expositie 'De grote ontsnapping' gekocht! Het bestuur is eind juni akkoord gegaan en ik lever vijf foto's van plaatsen waar de bevrijde gevangenen van De Overval (8 dec. 1944) verzetsmensen ontmoetten die hen naar onderduikadressen hielpen. In de oorspronkelijke serie 'Hoogste tijd om thuis te komen' had ik een foto van de Beursbrug, maar die heb ik op verzoek van het museum vervangen door een andere van dezelfde plek. Hierop is het Beursgebouw (tegenwoordig bibliotheek) beter herkenbaar. Op eigen initiatief heb ik ook de foto van de Bonifatiuskerk vervangen, omdat ik de tweede versie bij nader inzien beter vond. Minder 'afgesneden'. Op 8 december (verjaardag van de overval) staat de officiële overdracht gepland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten